Know your Rights

AROC REPORT: DEVELOPING ALTERNATIVES TO POLICING IN THE ARAB AND MUSLIM COMMUNITY Download Report Here

RESOURCES AND TIPS FOR ARABS AND MUSLIMS   

  • If you are a green card or visa holder and encounter the FBI, your local police, or Immigration and Customs Enforcement, DO NOT SPEAK to them. Get their card or information, and let them know you will have a lawyer contact them on your behalf. Reach out to organizations like AROC for legal support.
  • For everyone, regardless of your status, DO NOT ENGAGE WITH ANY LAW ENFORCEMENT. Communication with the police, FBI and ICE makes you and our communities less safe. They are NOT here to protect you.
  • If you are visited by any law enforcement, DO LET US KNOW. It is important that we are all aware of who is being targeted. Because if they are visiting you, they are likely visiting others.
Anchorنصائح قانونية للعرب والمسلمين 

ان كُنت من حملة بطاقة الإقامة الجرين كارد أو متواجد في الولايات المتحدة الامريكية على تأشيرة دخول (فيزا) وتم ايقافك أو مساءلتك من قبل مكتب التحقيقات الفدرالية ال اف بي اي أو الشرطة المحلية أو دائرة الجمارك والهجرة، انت غير مُلزم بالتحدث معهم او اجابة اسئلتهم. اطلب معلومات جهة المسائلة وأعلمهم أنك ستطلب من محامي التحدث إليهم والاجابة على اسئلتهم بالنيابة عنك. قم فوراً بالتواصل مع المركز العربي للمصادر والتدريب للدعم القانوني.

تجنب التواصل مع قوات حفظ الأمن والشرطة أو مكتب التحقيقات الفدرالية ال اف بي اي أو الهجرة بغض النظر عن وضع اوراق الاقامة او الهجرة التي تحملها. ان التجربة تعلمنا أن التعاون مع الاجهزة الامنية يجعل جاليتنا أكثر عُرضة للخطر، اعلم انهم ليسوا هنا لحمايتك.

إذا قامت أي من الاجهزة الأمنية أعلاه بالتعرض لك او زيارتك يُرجى اعلامنا مباشرة. من الضروري أن نكون متيقظين وجاهزين لمحاولات استهداف جالياتنا، إذا قامت احد هذه الاجهزة بزيارتك او مساءلتك من الوارد انهم يقومون بالتعرض لغيرك من أبناء جاليتنا.

لمزيد من التفاصيل أنقر على الرابط التالي:

Know your Rights: With Law Enforcement

Know your Rights: Immigration 

Know your Rights: At Demonstrations

Know Your Rights: For Youth