• Home »
  • Arabic Language Pathways » Blog » Campaigns » Community Forums » Language Access
  • » Successful Information session on the Arabic Language Pathways
  • Successful Information session on the Arabic Language Pathways

    Update: Arabic Language Pathways

    We are proud to announce the success of the San Francisco Unified School District information session on the Arabic Language Pathways, which was held on October 14th at Redding School in San Francisco. About 100 parents and youth attended the session. AROC has been dedicated to advocating for Arabic language access and keeping our community at the forefront of the struggle. It is the steadfastness of the Arab community in San Francisco who are the foundation for the success of the passing of the Arabic and Vietnamese Language Pathways resolution in the San Francisco Unified School District. The Arab youth and our allies played an important role in both the passing of the Arabic Language Pathways resolution and mobilizing for the first information session.

    There is still a long way to go. The program is in the first stage of research and survey collection. As the community partner, we look forward to working with the SFUSD on the upcoming and important steps to making this program a reality for the growing Arab community in the city of San Francisco.

    We would like to thank Nabil Darwish for providing translation, and Redding School for welcoming our community.

    If you have any questions about the program, please contact AROC at : 415-861-7444 or omar@araborganizing.


     

    مسارات اللغة العربية

    نعلن بكل فخر وسرور عن نجاح الاجتماع التمهيدي المتعلق في برنامج تعليم اللغة العربية لطلاب مدارس سان فرانسيسكو والذي عقد يوم ١٤ أكتوبرفي مدرسة ريدينغ في سان فرانسيسكو، حيث حضر الاجتماع حوالي ١٠٠ شاب وشابة بالاضافة الى ذويهم.

    اعتبر المركز العربي قضية تدريس اللغة العربية في مدارس سان فرانسيسكو قضية اساسية لابناء المجتمع العربي ككل، وقد وضع المركز هذه القضية على رأس اولويا ته وعمل سوياً مع ابناء المجتمع للوصول الى الهدف المنشود. تكافل المجتمع العربي واصراره على المضي قدماً نحو حق ابنائهم في تعلم لغتهم الأصلية كان الاساس لنجاح تمرير هذا القرار المتعلق بمسارات اللغة العربية في مدارس سان فرانسيسكو.

    ومن المهم ان نشير الى ان الشباب العربي وحلفائنا كان لهم دور هاماً في تمرير القرار من جانب والتواصل مع اكبر قدر ممكن من العائلات لابلاغهم باهمية حضور الاجتماع التمهيدي من جانب اخر.

    الطريق ما زال طويلاً والبرنامج ما زال في مراحله الأولى المتعلقة بالبحث والاستقصاء. ونحن في المركز العربي وكممثل عن المجتمع العربي نتطلع إلى العمل مع SFUSD على الخطوات القادمة والهامة، لجعل هذا البرنامج واقعا بالنسبة للمجتمع العربي المتنامي في مدينة سان فرانسيسكو.

    .الشكر الموصول  لكل من السيد نبيل درويش على خدمة الترجمة، ولكلية ردينغ لاستضافة واستقبال مجتمعنا

    :للاستفسار حول هذا البرنامج، يرجى التواصل مع المركز العربي على العنوان التالي

    عمر علي

    omar@araborganizing

    415-861-7444

    unnamed (2)unnamed (5)unnamed (3)